10 December, 2014

Ferrero-Rocher eller Tange-Gérard

 
Posted by Picasa
Vi har været i Paris. En god tur.

Selvom vi primært oplever Byernes By på fire hjul og sammen med mange andre af samme slags, er det altid okay at køre en tur på Champs Élysées.

Især når jeg ikke sidder ved rattet på det mest brutale sted i byen: l'Étoile, den ottesporede rundkørsel rundt om Trimfbuen, hvor man skal have godt med hår på brystet både for at nå ind i ringen og ud af den igen.

To gode møder
Turen bød som altid på kassefragt, men også på flere interessante møder.

Således fik vi lejlighed til at møde en af de to danske ambassadører i Frankrig og fortælle ham lidt mere om, hvem vi er, hvad vi laver, og hvad vores planer er.

Der var ingen Ferrero-Rocher på bordet, men vi kunne da godt tænke os, at der kom noget mere Tange-Gérard i de høje, danske glas.

Gare du Nord
Dagen sluttede med en mulighed for at lave en champagnesmagning i en fin gammel lejlighed i det 11. arrondissement. Nær ved Gare du Nord, som vil være mange danskeres første indtryk af Paris.

Også mit. Mit allerførste besøg i Paris ankom jeg til Gare du Nord i selskab med en ung, dansk mand, som jeg havde mødt i nattoget og som havde tømt sin og kærestens bankbog og nu var på vej til Fremmedlegionen. Det brugte jeg en del tid på at prøve at tale ham fra. Jeg fandt aldrig ud af, hvad det endte med.

Den anden vej, mellem Gare de l'Est og Gare du Nord, har jeg også trillet kufferter fuld af champagne, men det er længe siden. Det rumfang kan vi ikke længere klare os med.

Chauffør på ferie
Nu har vi firmachauffør, og han kan snart gå på juleferie. Vi har fået fragtet det meste afsted.

Så er det bare sekretæren, kommunikatøren, regnskabsdamen, vingårdsfolket og pakkeriet, der også lige skal være færdige. Men de går først på juleferie den 19. december, og der er nok større sandsynlighed for, at de vil have champagne i julegave end Ferrero'er. Den med Tange-Gerard.

No comments: